Penis workout voor betere erecties : bekkenbodemoefeningen (Kegel oefeningen)

Chemicaliën in anti-aanbaklaag pannen zorgen voor krimpen penis bij mannen?
Superfood voor betere erecties

SEKS- EN RELATIEONDERZOEK

Free-Photos / Pixabay

Kegeloefeningen, de oefeningen die uitgevonden werden door de Duitse arts Kegel om de bekkenbodemspieren voor vrouwen te trainen blijken ook effectief om mannen met erectieproblemen te helpen.  Het blijkt ook een goede penistraining die voortijdige ejaculatie stopt en erecties versterkt.

Een recensie in het tijdschrift Urology ontdekte dat het versterken van de bekkenbodemspieren  van een man – de spieren die de basis van je penis omringen en een plank vormen over de onderkant van je bekken – kan helpen bij het verminderen van erectiestoornissen en voortijdige ejaculatie.

Sterk als hout

Als je een erectie krijgt, houden je bekkenbodemspieren bloed in je penisschacht. Dit helpt om de stijfheid te verbeteren en te behouden, zegt urologisch chirurg Dr. Andrew Siegel, auteur en maker van de bekkenbodemoefening DVD Private Gym. En voor mannen die  voortijdige ejaculeren kan het knijpen van die spieren uw orgasme vertragen. Hoe sterker deze spieren, hoe beter het effect, zegt Dr. Siegel.

Het klinkt misschien te mooi om waar te zijn, maar de wetenschap ondersteunt hem. Een onderzoek uit 2005 wees uit dat bij 75 procent van de mannen de erectiele functie verbeterde na het doen van de Kegeloefeningen. In een andere studie ontdekten Italiaanse onderzoekers dat 61 procent van de mannen was genezen van voortijdige ejaculatie door revalidatie van de bekkenbodemspieren.

Er zijn echter veel verschillende oorzaken van erectiele en ejaculatieproblemen, dus Kegels oefeningen zullen niet alle  seksuele ellende oplossen aldus dr. Christopher Kelly, universitair docent urologie aan het Langone Medical Center. Maar de oefeningen zijn gratis en je kunt ze overal doen en het is altijd het proberen waard voordat u medicijnen gaat gebruiken.

Klaar om het zelf te proberen? Hier is hoe het te doen: Knijp in de spieren die u zou gebruiken om de stroom van urine te stoppen en houd de contractie gedurende 1 tot 2 seconden vast (concentreer u alleen op het gebruik van uw bekkenspieren, en niet op uw bilspieren, dij- of heupspieren). Laat dan terug los. Herhaal 30 keer en rust een minuut als je klaar bent. Voer 3 sets uit, 3 tot 4 keer per week.

Bronnen

https://www.menshealth.com/uk/sex/a757720/the-penis-workout-that-stops-premature-ejaculation-and-strengthens-erections/